Back to all Events

Naujas unikalus muziejaus eksponatas

Prieš kelias savaites muziejų pasiekė labai įdomus ir originalus eksponatas – lenktyninis automobilis. Šis originalus automobilis buvo sukonstruotas neabejotinai nagingo ir sumanaus meistro, tad muziejaus kolektyvui teko rimtai pasukti galvas stengiantis išsiaiškinti, kas čia per stebuklas ir kaip jį datuoti!
Žvelgiant į šį 34 cm ilgio, triračio lenktyninio automobilio modelį į akis krenta ne tik jo grakšti forma, bet ir unikalūs technologiniai sprendimai. Į priekį platėjantis medinis korpusas nudažytas juodai, priekinės grotelės išmaniai pagamintos iš medžiaginio tinkliuko, nedidukas vairuotojo kabinos gaubtas – iš skaidraus plastiko. Priekiniai ratai atviri, o užpakalinis paslėptas korpuse. Išvaizda jis primena XX a. 3-4 deš. gamintus BSA ar Morgano trijų ratų sportinius automobilius. Vienas įdomiausių šio žaislo elementų – ties priekinių ratų ašimi esantis variklio aušintuvą primenantis oranžinis cilindras. Tai kas gi korpuso viduje?

Atsakymus į tai padėjo atrasti bičiuliai Povilas (RCdalys.lt) ir Rapolas („Meno kūrinių tyrimai”/mkt.lt). Vizualiniai išorinių elementų tyrimai ir rentgeno nuotraukos atskleidė, kad po paprastu mediniu šio automobilio gaubtu slepiasi tikras dyzelinis variklis! 1955 m. pagamintas, pirmos serijos MK-16 variklis. 1,48 cm3 darbinio tūrio variklis buvo naudotas lėktuvų modeliams ir pasižymėjęs savo patvarumu.

Įsitikinę, kad automobilis sukonstruotas su atidaromu korpusu, drąsiau ėmėmės atsuktuvo ir atvėrėm jo dangtį! Viskas kaip ant delno: lėktuvo variklis sumontuotas taip, kad suktų kairį priekinį ratą, šalia korpuse nedidelis kuro bakas sujungtas su varikliu žarnele, trys guminiai ratai nuo žaislinio konstruktoriaus ar kito automobiliuko ir neaiškios paskirties metalinė kilpa kairiame šone.

Ką gi, konstrukcija aiški, orientacinis sportinio automobilio laikas taip pat – XX a. 6 deš. II p. Tačiau kaip veikė šis sudėtingas žaislas? Juk sukosi tik vienas ratas! Gal įstrižai sumontuotas galinis ratas bei skirtingos apkrovos priekiniai ratai vis tik leido jam važiuoti tiesiai? O gal jis buvo pririštas virvele prie šoninės kilpos ir tiesiog suko ratus varomas galingo dyzelinio variklio? Kaip greit jis galėjo važiuoti? Kol kas tai dar lieka paslaptis, į kuria atsakymo nėra.

O gal Jūs savo vaikystėje turėjote ką nors panašaus? Žinote, kaip tokie automobiliukai veikė? Parašykite mums!

  • Tipas Kas vyksta
  • Time:

Adresas

VšĮ „Žaislų muziejus“
Įstaigos kodas 302486753
Šiltadaržio g. 2, LT-01124 Vilnius

Sąskaitos numeriai:
LT257300010134123834
AB SWEDBANK

+370 604 00 449
info@zaislumuziejus.lt

Darbo laikas

Rekomenduojame registruotis. Rekomenduojama apsilankymo trukmė 1 val.

Darbo laikas: 

I  nedirba
II tik grupėms

III tik grupėms
IV tik grupėms
V 14:00 – 18:00
VI 11:00 – 16:00
VII 11:00 – 16:00

Žaislų muziejus © 2024. Visos teisės saugomos

lt_LTLT